FAQs - Frequently Asked Questions

 

🇳🇱 Producten

* Is alles in de webshop écht handgemaakt?

Antwoord: JA! Op Castlefest is dat goed te zien: Stinne zit buiten de tent-stand 3 dagen te handwerken & vragen te beantwoorden :-)

* Is alles in de webshop écht door jullie gemaakt?

Antwoord: JA! Het meeste door Stinne, en zij maakt ook speciale bestellingen; daarnaast ook een deel door familieleden.

* Is er écht van alles maar één (1) ?

Antwoord: Van de Pride-producten maken we meerdere van elk, maar alle andere producten zijn gegarandeerd uniek.

* Kan ik op maat laten maken?

Antwoord: Jazeker! Wil je een product in een specifieke kleur (-encombinatie) / groter / kleiner / langer / korter / van een specifiek materiaal OF heb je een geheel nieuw idee?
Beschrijf in het contact-formulier wat je zou willen, dan nemen we snel contact met je op om te overleggen.

* Kan ik iets laten maken zodat het bij mijn kostuum past?

Antwoord: Dat vinden we juist een erg leuke uitdaging ja, neem vooral contact op voor overleg.

🇳🇱 Praktisch

* Hoe snel verzenden jullie?

Antwoord: We verzenden zo snel als we kunnen - dat wil in de praktijk zeggen, dat als je vóór 13 uur bestelt, dan zullen we meestal dezelfde (werk-)dag verzenden, en in ieder geval uiterlijk binnen twee werkdagen. We houden de kosten voor verpakkingsmateriaal laag én sparen het milieu, door zo veel mogelijk dozen te hergebruiken voor verzending en rest-wol van de kaarder te gebruiken als vul-materiaal.

* Verzenden jullie wereldwijd?

Antwoord: Jazeker.

* Verzenden jullie ook naar een ander adres, als ik bijvoorbeeld een cadeau rechtstreeks zou willen laten verzenden?

Antwoord: Jazeker, bij uitchecken kun je aanvinken of je wilt laten verzenden naar een ander adres dan je eigen (onder je email adres).

Als je dan ook in het commentaar-vakje een kort bericht voor de ontvanger schrijft, dan doen we die erbij op een kaartje.

* Wat zijn de verzendkosten?

Antwoord: We vinden het zelf prettig als er geen nare verrassingen komen als je online iets bestelt - daarom zijn de verzendkosten voor Nederland verlaagd.
In dezelfde geest hebben we voor alle andere landen één bijdrage aan de verzendkosten vastgesteld voor binnen de EU en een voor wereldwijd.

Waar inklaringskosten bijkomen zijn deze wel voor de ontvanger (de V.S. bv).

-

🇬🇧 Products

* Is everything in the webshop really handcrafted?

Answer: YES! It is very visible at Castlefest: Stinne is sitting outside the tent-stand for 3 days, crafting & answering questions :-)

* Is everything in the webshop reallty crafted by you?

Answer: YES! Most of it by Stinne, who also makes all special orders; but also some by some members of our family.

* Is it true, there's only one (1) of everything?

Answer: We make more than one of all of the Pride items, but all other items are guaranteed unique.

* Do you make to order?

Answer: Definitely! If you'd like a specific colour (-combination), an existing model in a specific material, or shorter/longer/smaller/bigger sizing OR if you have a completely new idea:
Use the contact-formulier to tell us what you'd like, then we get in touch to confer with you.

 

* Can I ask you to make something to fit my costume?

Answer: We love a good challenge, so yes, please get in touch (use this form: contact) so we can discuss the possibilities.

🇬🇧 Practical

* How fast do you ship?

Answer: We ship as fast as we can, which means that if you order before 1 p.m., we will usually ship the same day, and always within a maximum of 2 workdays. We reuse boxes for shipments whenever possible. In doing so, we keep the costs of packing material low and spare the environment. 

* Do you ship world wide?

Answer: Certainly.

* Du you ship to a different adress, if I would like a present sent straight to receiver for instance?

Answer: Absolutely: When checking out you get the option of having sent to a different adress than your own (in Dutch I'm sorry to say, but it's right after filling in your email adress).

You can then use the comment box to write a short message to the receiver - we'll write that on a card and put it in the box.

* How much are the shipping costs?

Answer: When we order online, we like it if there are no nasty surprises - which is why we decided to lower the shipping price within the Netherlands.

In the same spirit, we set a fixed shipping fee for all countries within the European Union, and another for shipping to the rest of the world.

Note that any extra taxes for custom clearance are the responsibilty of the receiver (outside of the EU, the U.S. for instance).